Thu, 27th November 2008

Entah kenapa, hari ni aku mengantuk sangat. Gile2 punya ngantuk. Dah bape kali aku asyik menguap aje nih. Nak kata aku tido lambat semalam, biase je mcm malam2 lepas. Bole dikira lewat juga la. Hehehe. Pagi ni, terasa malas amat nak bangun. Sedap plak tido hanya beralaskan ‘toto’. Adehhh…penyakit malas menyerang lagi.

Hari ni aku mintakkan hubby aku anta g keje. Dah dekat seminggu aku asyik berulang alik jalan kaki sampaikan bape pasang kasut aku terputus tali. Kedengaran macam ganaz je bunyinya. Ntahla, maybe kasut tu kot yang tak tahan lasak. Huhuhu.

Dalam paper HM hari ni banyak sangat sebut pasal jenayah. Apa la nak jadi dengan rakyat Negara kita ni ye. Sana sini org mati kena bunuh, samun, rogol, culik & dll. Ngeri & menakutkan. Dah rasa macam tak selamat je walaupn ada di Negara sendiri. Adapun kebanyakan jenayah terbabit dilakukan oleh warga asing, tapi warga Malaysia pon 2 x 5 la jugak. Mmg tak aman & selamat. Baik lelaki atau pompuan. Dah la, beralih topik plak. Ngeri bila teringat jenayah yang saban hari tak berhenti-henti memburu.

Kelmarin, aku ada menggodek2 pc aku nie. Pastu terjumpa balik game online lame. Meme dah lame pn aku tak main game tue. Aku se dalam 4 bulan cmtu la. Tak bape nak igt. So, aku apa lagi dengan bestnya telah memainkan diri aku semula kedalam arena game online tersebut. Sape2 yang nak join aku main meh la kat www.puzzlepirates.com. Aku suke sangat game ni. Disamping tue dapat la jugak aku kenal2 ngan kawan2 dari luar sane yang kebanyakannya pemain dari seluruh dunia. Gian sey main game nie. Walaupun game dia simple, tapi mmg best la.

K lah, de masa aku tulis lagi. Aku nak g main jup. Dah kebetulan bos aku tak de & aku pn tak de keje. Mengelakkan aku mengantok & zzzz.. bagus jugak kalo aku main. Meh le join ngulo jugak. hehehe (jgn d buat selalu)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Khas Buat SUAMI, KHASIAT PELUK ISTERI - Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah

KHASIAT PELUK ISTERI (UNTUK YG DAH BERKAHWIN ... YG BELUM KENA CEPAT2 KAHWIN)

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun.

Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.

``Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.

``Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,'' katanya ketika memberi syarahan bertajuk Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit' di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.

Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

``Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,'' katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.

Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.

``Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,'' kata Fadzilah.

P.s: ada sebabnya Nabi SAW menggalakkan umatnya berkahwin ... :-))


Seks adalah Multivitamin?

Bila Anda enggan melakukan hubungan seks kerana sedang sakit kepala, maka segeralah mencari alasan lain yang lebih masuk akal. Perlu diketahui bahawa melakukan hubungan seks itu justeru boleh menghilangkan sakit kepala.

Tidak percaya? Mari semak ... beberapa penjelasan ilmiah di bawah ini. Mari kita berbicara sedikit ilmiah bagaimana Seks boleh menghilangkan sakit kepala.

Sesaat setelah orgasme, otak akan memerintahkan tubuh untuk mengeluarkan hormon pembunuh rasa sakit. Hormon itu adalah hormon yang bekerja dan memiliki kesan seperti morfin. Secara awam mungkin boleh diertikan bahwa semakin banyak orgasme, maka semakin banyak "ubat sakit kepala" yang dikeluarkan.

Hubungan seks juga boleh membuat Anda lebih peka. Daya cium Anda akan meningkat seiring frekuensi hubungan seks. Perlu diketahui bahwa saraf-saraf penciuman dalam hidung, akan dipacu bekerja berkali ganda ketika Anda sedang bergairah. Hal ini terjadi kerana aliran darah menuju ke hidung meningkat.

So, tunggu apa lagi..marilah sama-sama kita eratkan apa yang telah sedia erat. hehehe

0 comments: