Fri, 17th April 2009

"Penantian adalah satu penyeksaan..."

Penantian Bonda & keluarga aku akhirnya terubat juga. Jejak kasih di Wisma Transit Kem Kementah pada pukul 7.15 malam tadi telah menyaksikan antara ibu saudara & anak saudara yang telah lama terpisah. Suasana syahdu bila anak sedara Bonda merangkap sepupu kepada aku telah dipertemukan semula.

Selama 40 tahun lebih Along yg merangkap abang Bonda telah merantau ke Sabah & selama itulah juga aku sebagai anak sedaranya tak pernah bersua muka & bercakap. Yang ada hanyalah gambar² zaman bahari dulu² kala untuk tatapan keluarga. Jika tiada gambar, aku rasa bapa sedara & sepupu sendiri pn aku tak kenal. Huhuhu. Sadis sekali.

Kedatangan sepupu aku ke Semenanjung atas urusan kerja membuatkan Bonda & ahli keluarga aku gembira. Akhirnya, sampai juga saat² yang di tunggu² oleh Bonda aku. Walaupun tak dapat menatap wajah abangnya sendiri. Dapat berjumpa dengan anak buahnya pun tak tergambar betapa sukanya Bonda.

Kini, aku sendiri tak tahu macam mana nak meluahkan rasa apabila berjumpa sepupu sendiri. Macam² rasa ada. Huhuhu. Cuma apa yang aku inginkan andainya aku berupaya, aku ingin menerbangkan pula Bonda ke Sabah untuk berjumpa dengan abangnya. Planning masa depan ni. :)

Disini, ada sedikit gambar picisan yang aku sempat snap malam tadi. So, hope ya enjoy









0 comments: