4th July, 2012 - Wed

bersemperna 14 syaaban 1433H
& esoknya nisfu syaaban 15 syaaban
maka hari ni
aku, mak, abg & abg nen berpuasa

awal² lagi dah niat
bangun sahur tadi pun semangat!
untuk sahur, x perlu lauk banyak²
cukup ala kadar untuk bersahur

so lepas sahur sume
ade waktu senggang sementara tunggu aku p koje kan
pas solat subuh sempat gak la sambung tdo balik


nak dijadikan cite
pas bangun tdo aku nk siap² p keje
time aku dah habis mandi
time tu la tekak terasa nak uwekkkk!
aku kalo boleh sedaya upaya tahan
jangan la kuo apa yang aku sahur pagi tadi

nampaknya nasi tu bukan rezeki aku hari ni
memang terkeluarlah semuanya balik
tak pe lah... aku kira ni ujian
tak rasa la apa² lagi

setengah hari keje aku dok kt opis tak de apa²
beralih je ke petang
nyut nyut nyut!!
bahagian dahi & belah kiri kepala aku sakit
nahhh! x kan la dah setat pening pala kan

mulanya aku anggap tu cam pening biasa ja
tak melayan sangat pun
aleh²
nak pandang screen pun dah x mampu!
sakit!
ni baru betoi ujian hari ni
muntah + sakit kepala

signal dah kurang elok
aku rehat je la
nasib baik la bos aku tak de dok opis
mudah la aku nak rehat kan..

kebetulan rini ada pasar malam
tak terpikir la nak membeli lauk masak
jadi aku beli je kaki ayam buta buta
dalam pala ni dah pk nak buatkan sup kaki ayam
pk pk rasa cam larat kot nak buat

neyyyyy!
balik umah pala memang dari tadi tak henti denyut²
layan ngan x layan je
hantar barang dapur terus naik atas untuk solat
sebelum nak sambung masak kononnya

bila dah bukak tudung
tau² je lah
dah kene pulak air...
wahh! sedap.. tapi tu sementara je
nyata ujian x habis kat ctu
makin bertambah ada la

ingatkan lepas mandi & solat
dapat la bersilat kat dapur nu
tapi alahai
kita mampu merancang
Allah jua yang menentukan

kalah aku sebelum berjuang
akibat kepala yang maha sakit
aku baring terus lah terlena

jaga² dah pukul 7
alamakk!!!
sup aku.. cepat² turun
tengok mak tengah merebus kaki
ya Allah, aku pun lupa
kat rumah ni bahan x cukup
itu ini takda

nasib baik la waktu bukak posa tadi
abg ipar aku yang membeli lauk berbuka
ada la jugak lauk kan
aku sempat buat telur dadar je pun
bersyukurlah dengan apa yang ada

so, untuk kaki ayam tu
mak aku hanya sempat rebus je
lom buat apa lagi
ye la takkan aku nak harapkan mak aku yang sakit
memang tak la...

Alhamdulillah, lepas berbuka ni
pala aku dah tak nyut nyut cam tadi
mungkin perut kosong jadi kepala masuk angin
errrr... ade ke cam tu?

k lah.. mau p sambung buat sup
sok leh la sahur lagi ngan lauk sup tu!
moga² esok tak uwekk² & pening lagi cam hari ni...
ya Allah, kau berikanlah kepadaku kesihatan yang baik
Amin..


2 comments:

Miss_Eida said...

arini posa ke x..ai posa harini..tp x sahur pon. juz minum air milo je ms sahur..rs cam dh ada tanda2 nk peyed tp kira tawakal je..mntk2 la smpat abis pose arini..

pening2 uwek2 ni ade ape2 ke..hihi

me said...

Miss_Eida: posa gak... igt nk menulis pasal berbuka smlm.. so x jd.. oitt²! jgn dikontrobersikan aku pny uwek² ituew... pala ting tong masuk angin.. hahaha