Sun, 7th December 2008


SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA kepada muslimin & muslimat.

Hari ni, (malam tadi terutamanya) aku terasa teramat sunyi & sepi. Lain benar perasaan ni bila dok sorang2 sambil teringatkan kampung nun. Dah la anak-anak buah aku tak de (dah blk da!). Rasa cam nak balik ari ni jugak. Tapi apakan daya, bole kata dah 2 tahun berturut2 aku raya di S.U tahun ni & tahun lepas. Tahun lepas leh la dikecualikan sbb bonda berangkat ke Makkah tapi tahun ni aku tak balik kampong sbbnye aku tak pdt nak cuti panjang & ujung bulan nanti aku akan balik juga ke kampong. Oleh itu, aku terpaksa la mengorbankan hari raya aku (kira korban la jugak kan?korbankan perasaan. Hehehe).

Dalam sejarah hidop aku, tak pernah lagi aku beraya berjauhan begini. Aduhhh..perasaannya cukup membuatkan aku sedey. Rasa cam tak happy & segalanya. Tapi dalam aku dok sedey sbb tak balik kampong pon aku cukup bersemangat dalam membuat persiapan raya. Hehehehe. Hari ni aku dah berjaya membuat sebiji kek marble. Rasanya ntah la. Main taram je. Pastu petang tadi aku dah siapkan Kari Ayam. Then, sekarang ni plak aku tengah merebus nasi impit segera. Hehehe.

Bukan aku sorang saja yang terasa bersemangat. Hubby aku pon same. Bersemangat sekali mengemas rumah. Macam la nak sambut raya Aidilfitri. Walau apa pon, kita musti bersemangat menyambut kedua-dua perayaan agama kita. Yeahhhh!semangat nih!

Ni ada pic lauk2 yang aku masak tadi. Nak kata sedap, kang orang kata kita masuk bakul angkat sendiri plak. Kalo nak tau sedap ke tak meh la ke umah aku sok! Hakhakhak...Tapi kalo tak sedap tue, jangan kutuk lak eaks.




9 comments:

suealeen said...

lawo pic... kamera barukah?

~:|:sara:|:~ said...

lawa...memang lawa kalo pakai camera google~
hehehehe...
kebetulan pic nasik impit tue beralaskan pinggan cam ang punya. lagi la menguatkan lagi bukti aku buat nasi impit... (*_^)

suealeen said...

hehe... aku dah agak dah... bila masa plak hang buat nasi himpit bulat tu... pastu aku dok tercari-cari dimanakah lokasi kejadian... hukhukhuk

~:|:sara:|:~ said...

camna la nasi impit bungkus 4 segi leh jadi nasi impit bulat??hakhakhak...
lokasi kejadian hanya tuan pinggan sahaja yang tahu...wakakaka.

~:|:sara:|:~ said...

bukan sahaja tuan pemilik pinggan tapi cameraman pn tau di mana...huhuhu

suealeen said...

baju hang lawo ooo
tapi aku lupa nak ambik gambo

~:|:sara:|:~ said...

aku dah tak igt ke baju tue...
awat ang tak bawak balik mai cni??
leh aku pakai...huhuhu..
eiii...tak sabarnya nak nengok!

kak Bib said...

wowow...pandai adik aku masak. mula rasa nasi impit ang dh mcm yg mak punya tapi ayat2 ang kata nasi impit segera aku tau la pic tu cilok punya. Anyway syabas la sbb sambut rasa semangat waja (sbb kete ko waja...ahaks)

kami raya sakan gak dgn masing2 tunjuk talent masak cara msing2. ang c***t tu sbb makan nasi kak yong. akupun beraya dgn baju baru gak...cantik! tapi ang punya la menang....warna kegemaranku ijau...

~:|:sara:|:~ said...

jgn la puji...malu shayer tau!huhuhu..
kalo takat masak masuk rengkong sendiri bole la.kalo nak msk utk ramai2 pon trs cm tak mampu ja.
ini lagi membuatkan aku tak sbq nk blk kpg tngok baju tue..huwaaaaa nak balik~