Mon, 8th June 2009

Alhamdulillah, selamat jugak aku kembali dr kampung dalam masa sehari. Penat yang teramat sgt. Aku masih mengantuk d kala ini!. Lega juga sebab dapat rehat & tdo dlm bas.

Ini lah akibatnya kalo x de perancangan utk bercuti & pada masa yang sama tak beli tiket bas awal². Tambah plak time nak balik ni musim cuti sekolah. Lagi la cepat habis. Aku balik kampung dengan bonda malam sabtu tadi. Naik bas kol 11.15 mlm kt Jln Duta. Sampai PB kol 3 pagi. Sesampai je abg ipar aku terus amek bawak balik umah. Lega juga ada yang menjemput awal² pagi.

Sampainya di rumah, kitorg tak de la trs tdo. Sembang punya sembang smp la jam menginjak ke no. 6. Baru la terasa ngantuk. So, pe lagi pas semayang subuh trs la boom kan diri. Tak hengat dunia punya lena. Kado malam td punya rehat. Keh³.

Bangun je dr tdo. Aku meround sekitar umah. Kebetulan aku balik ni musim buah. Banyak pokok buah kt umah aku tu berbuah. Terutamanya pokok buah mata kucing, pokok rambutan, pokok durian belanda & bla³...banyak g pokok yang berbuah dengan lebatnya. Terasa tak mau balik ke cni. Tapi apakan daya demi mencari rezeki, terpaksa la aku merantau. Huk³. Sadis aje bunyiknya. Hahaha.

Tengahari, aku bersiap utk menghadiri kenduri jiran kampung. Anak lelaki merangkap kenalan main zaman aku kecik² dolu²(ntah la dia igt ke x..hu³). Pasangannya juga berasal dr kampung yg sama. Kalo nak balik umah masing² cukup dekat. Hehehe. So, tak de lah alasan kalo tak boleh balik ke, jammed ke, tak de tiket ke..ye x?

~ Panggilan famous org² kpg - Bab² & Isteri ~


Sampai kt umah kenduri, maka terjumpalah aku dengan my best buddy ever. Cik Cda & mommy nye. Apa lagi, aku rasa dah tak cam p umah kenduri. Tempat tu cam kami yang punya. Tak de kesah orang lalu lalang dah. Melepaskan rindu la katakan. Hikhik. Aku dah melantak nasik kt umah tak delah rasa nak makan dah. Kenyang seyh walaupn berlaukkan telur goreng & kicap!. Hahaha.

Kebetulan juga, sepupu aku Kak Yati datang sama ke kenduri tu. Lepas makan², abg Sidi nak meround Ban Pecah. Aku yang dah lama tak jejak sana pe lagi terxcited juga nak join.
~ Tengok la cmna muka aku dlm cam hp ni...hampeh..camera cap ayam & itik ~

~ Abg Sidi tengah pasang pukat nak tangkap ketam ~

~ Berkelah tepi laut ~

~ Dini yang tak mau balik umah ~

Sebelah petangnya, aku, bonda, kak chik & kak yati meround kt PB merangkap hantar aku nek bas malam tadi. Sempat juga aku bershopping kain ela untuk di buat baju raya. Keh³. Puasa pn belom dah teringat nak raya. Adeh!. Ada plak jumbo sales kt pasaraya Billion. Pergh!! aku yang tak melepaskan peluang, membeli belah sampai kopak. Mentang² murah. Hahaha.

~ Dini & Haris Posing ~

Lepas shopping² sakan, makan then lepak plak kt stesen bas. Nak anta aku la katakan. Sampaikan Haris tertdo. Cian dia. Bas aku gerak kol 12 mlm. Tapi ntah cmne aku igtkan bas yg aku nek tu akan gerak kol 11. Cm tak sabo dah nk balik. Huhuhu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Berikut adalah perkara yang aku baru buat tadi. Sekadar suka² untuk menghilangkan mengantuk. Jangan terlalu percaya tapi apa yang di sebutkan disini ada la sikit² kena ngan diri aku ni. Huk³. Sape² nk try p la cek kt cni. Di ingatkan ini adalah untuk suka² sahaja. *Credit to Una, dia yg bg link ni kt aku. Huhuhu.

Hasil Perhitungan Ramalan Jodoh Berdasarkan Weton <---- (Hari Lahir)

siti salwa,

Hari kelahiran (Weton) kamu adalah Kamis Pon
Sedangkan hari kelahiran (Weton) pasanganmu adalah Kamis Legi

"KAMIS PON"
- Jika anda lahir di hari Kamis Pon, anda biasanya memiliki cita-cita tinggi dan tujuan-tujuan mulia yang berusaha anda wujudkan sekuat tenaga. Anda memiliki pikiran yang cerdas dan penuh rasa ingin tahu, serta suka mempelajari hal-hal baru yang dapat memperluas wawasan anda. Meskipun demikian, dengan kecenderungan untuk berpikir dan bertindak dalam skala besar, kebanggaan serta rasa percaya terhadap kekayaan materi atau kepandaian dapat dengan mudah menjadi kelemahan anda pada suatu saat. Anda bukanlah tipe orang yang suka banyak bergaul dan tidak tertarik pada urusan orang lain. Tampaknya anda cukup puas dengan mengandalkan kemampuan pribadi untuk memahami suatu situasi dan menghindarkan diri dari pengaruh orang lain.

"KAMIS LEGI"
- Mereka yang lahir pada hari Kamis Legi memiliki cita-cita yang mulia dan nilai-nilai yang tinggi. Mereka terkadang amat bijaksana, dikarenakan kemampuannya untuk melihat prospek jangka panjang dari suatu hal. Walaupun demikian, mereka harus mampu bersikap tabah dan berhati-hati jika ingin melihat keberhasilan ide-ide mereka yang besar. Masalahnya, meskipun kalangan ini cenderung berpandangan luas, mereka sering terjerumus dalam pernik-pernik kehidupan sehari-hari. Mereka termasuk tipe yang selalu membutuhkan pujian. Namun, kemungkinan dukungan tidak terlalu sulit diperolehnya, sebab mereka biasanya dikelilingi oleh banyak teman (kelompok ini terkenal memiliki kemampuan bergaul yang luar biasa). Sementara itu timbul pertanyaan; benarkah hanya keinginan untuk membantu ataukah dorongan tersembunyi untuk menguasai lingkungannya yang selalu membuat mereka mencampuri urusan orang lain?

:*:Kamu termasuk orang yang cerdas, pandai mencari rejeki dan tidak boros. Berani berkorban, banyak bicara, suka memamerkan harta kekayaan dan yang perlu diingat adalah jika kamu marah sangat menakutkan!

Dan ini kondisi keluargamu jika kamu menikah dengan ahmad jefri chong...

:*:Keluargamu sebenarnya pandai mencari penghasilan, bisa kaya tapi sering ditipu orang. Bisa langgeng asal selalu bersyukur, sabar dan memaafkan.

Sebutan untuk pasangan ini: Garangan Macan.


Tapi Ingat..!
Semuanya berpulang kepada Tuhan Yang Maha Kuasa, karena manusia tidak bisa menentukan Takdir dan Kodrat...

5 comments:

suealeen said...

apanye legi, apanye pon? huahuahua!

ye la hang tu tak boros! tapi sket betul juga tentang family ni...

| Krsty Pinky | said...

lamenye x jumpe dgn kak yati..
rindulah nk gather..

~:|:sara:|:~ said...

kk ela:- mula² aku tak bape paham sgt.dah aku krobek suma baru la aku paham apa ari 'khamis' tu di bahagikan dlm group² dia..

* aku cuba ni lepas una buat kt nama kk chik & abg man. saja gatai² nk try..hehehe

yda:- tu la aku pn dah lama tak jumpa kk yati. seb bek ari tu dia mmg nak blk tg pendang. dapat gak la jumpa walaupn sat. huhuhu...

kak Bib said...

aku plak best dpt berkumpul dgn cu anak beranak...tak sempat jumpa yati sbb cd dah ambil dia anak dia demam. Kalau tak memang lagi best dpt berkumpul sepupu2 semua kat rmh mak ptg rabu tu....

apapun mmg best bila dpt bersama setelah sekian lama berjauhan.

~:|:sara:|:~ said...

ang buat la entry kt hj hamid's blog...suma org baca sana..